Technologie
VOSSEN WHEELS
Po mnoha letech zkušeností a vývoje je Vossen Wheels jednou z mála společností na světě, jejichž kovaná kola vznikají na 100% v jejich vlastním závodě se sídlem v Miami v USA.
Oddělení CNC výroby Pro výrobu kovaných kol Vossen jsou využívány pouze ty nejmodernější CNC obráběcí stroje. Díky tomu je dosaženo hladšího povrchu kola před dalšími pracemi a celkově se zkracuje doba potřebná k výrobě kola. |
Oddělení ruční přípravy Každé jednotlivé kolo je před aplikací finální povrchové úpravy připraveno ručně s maximální pečlivostí. Zvláště u broušených a leštěných úprav je velký poměr ruční práce, která dělá z kol Vossen umělecké dílo. |
Oddělení finálních úprav Vossen pro svá kovaná kola nabízí nepřeberné množství povrchových úprav od práškového laku, přes keramické leštění a ruční broušení. Ať si vyberete jakýkoliv povrch, vždy bude realizován přímo ve Vossen, aby byla zaručena dokonalá kvalita. |
DESIGN
Mnoho světových výrobců kovaných kol se zaměřuje na výrobu kol, která jsou jednodušší na výrobu, aby navýšili celkový objem výroby. Oproti tomu Vossen nedělá v designu kola žádné kompromisy a často nastoluje nové trendy a designové směry i za cenu složitějšího a delšího procesu výroby.
Proces návrhu designu Design každého kola začíná určením výsledného cíle. Ten vychází z aktuálních možností výroby a aktuálních trendů na trhu. Snažíme se vždy najít nějaký prvek, který na trhu s kovanými koly chybí a přenést ho do finálního produktu začínajícího 3D modelem. |
Infini-lip úprava Poznávacím znamením nejvyšší série kovaných kol Vossen Precision Series je Infini-lip vnitřní barel. Infini-lip podtrhuje moderní, elegantní a jednoduchý design kol Vossen, protože napříč celým vnitřním barelem nenajdete jedinou hranu. |
Optimalizované aplikace Každý jednotlivý vůz má odlišné parametry a prostor pro kola, stejně jako má jiné nároky na celkový design. Vossen tak ke každému vozu přistupuje naprosto individuálně na základě podrobných měření. Díky tomu je možné přizpůsobit konkávnost paprsku, jejich tloušťku apod. a optimalizovat tak vzhled, pevnost i hmotnost kola. |
FLEXIBILITA KONKÁVNÍHO PROFILU KOLA
Všechna kovaná kola Vossen vznikají individuálně pro každý jednotlivý typ vozu z ingotu kovaného hliníku 6061-T6. Díky tomu se může finální kolo svou konkávností a sílou paprsků přizpůsobit jeho konkrétním potřebám. Z jednoho kusu polotovaru tak může vzniknout jak kolo se zcela plochým profilem, tak i hluboce konkávní kolo. Pokud to brzdový systém a parametry vozu umožní, je tak možné vyrobit kolo o šířce 8,5" s konkávním profilem na úrovni kol o šířce 12,5".
Možnost individuálních úprav dostupných pro kovaná kola Vossen:
Infini-lip = zcela hladké provedení vnitřního barelu bez hran nebo stupňovitosti (pouze pro jednodílná kola série "Precison Series")
Vehicle Tailored Engineering - návrh kola specificky pro daný model vozu na základě váhy, vybraného designu a požadované strukturální pevnosti (pouze pro jednodílná kola)
Lightening Pockets - odlehčovací kapsy na straně náboje kola
OEM Lug Bolts/Nuts - úprava dosedacích ploch pro šrouby umožňující použití OEM šroubů
OEM Center Cap - úprava středové díry umožňující použití OEM středové pokličky
Center Lock - úprava celkového designu kola pro použití s centrální maticí (vyžaduje vytvoření odlehčovacích kapes/varianta W03)
Cap Finish - různé varianty středové pokličky
Personalized Engraving - personalizované gravírování na vnitřní hraně
Exposed Engraving - viditelné gravírování na vnější hraně (dostupné pouze pro jednodílná kola série LC, LC2, ML-X a ML-R)
Color Matched Weights - závaží ve shodné barvě jako kolo (pouze pro jednodílná kola)
10 Day Rush (Solid) - urychlená 10-denní výroba pro kola s práškovým lakem (pouze pro jednodílná kola)
12 Day Rush (Transparent) - urychlená 12-denní výroba pro kola s transparentním lakem (pouze pro jednodílná kola)
ENGINEERING
Dokonalého sladění kola s vozidlem je dosaženo analýzou více než 100 různých dat a rozměrů, které jsou získávány přímo na vozidle. Tato data jsou přenesena do 3D CAD modelu, který je testován pomocí unikátního softwaru FEA (Finite Element Analysis), aby splňoval požadavky SAE a TÜV certifikace a zároveň umožnil dosahovat maximální konkávnosti kola.
Testování Každé kované kolo je fyzicky testováno v souladu se standardy SAE a TÜV. Za použití unikátního softwaru FEA (Finite Element Analysis) prochází každé kolo před vyrobením náročným testováním v souvislosti se specifickým typem vozu. |
Měření Z každého vozu je odebráno přes 100 různých rozměrů a dat včetně hmotnosti nebo rozložení hmotnosti. Díky tomu je možné stanovit vždy minimální potřebnou sílu materiálu a dosáhnout tak ideálního poměru mezi pevností kola a jeho hmotností. |
Vossen Vehicle Tailored Engineering VTE je zárukou toho, že každé konkrétní kolo představuje optimální řešení z pohledu designu a výkonu pro konkrétní vůz. Zejména nejvyšší série Precision Series využívá veškeré dostupné informace o voze, abychom mohli nabídnout maximální možný rozměr, konkávnost, ale i odlehčení kola. |
Výroba
Vossen přizpůsobil svůj výrobní proces své touze po nekompromisním designu a úrovni kvality, která nastolí nový standard mezi kovanými koly. S cílem vyrábět technologicky nejvyspělejší a designově nejdokonalejší kovaná kola, vyvinul Vossen jedinečný 8-krokový výrobní proces, který probíhá kompletně ve vlastním závodě v USA.
Materiál Výroba kovaných kol Vossen nezačíná u ničeho jiného než u těch nejkvalitnějších kovaných ingotů vyrobených v Kalifornii, USA. Všechna kovaná kola Vossen jsou vyrobena z leteckého hliníku 6061-T6. Samotný ingot je tepelně opracovaný pro maximální integritu materiálu a vykazují stejnou nebo mnohdy vyšší kvalitu než s jakou se pracuje v OEM průmyslu. |
KROK 1 Programování Po dokončení návrhu a testování kola pomocí softwaru FEA je kolo v podobě CAD modelu přeneseno do softwaru výrobních strojů. Každý z nástrojů tak má jasně určený postup při výrobě kola. |
KROK 2 Výroba základního tvaru Druhým krokem ve výrobě kola Vossen je vznik základního profilu kola. Kovaný polotovar v podobě ingotu se vloží do obráběcího stroje, který opracuje jeho vnitřní i vnější stranu. Tímto krokem je z kola odstraněno cca 70% veškerého materiálu. |
KROK 3 CNC obrábění V této fázi produkce se již objevuje výsledný design kola. S každým pohybem frézy je odebráno maximálně 0,02" materiálu, aby byla zajištěna maximální preciznost výroby. Řada exkluzivních a složitých prvků frézování je aplikována výhradně na kola řady Precision Series. |
KROK 4 Odlehčení Ve chvíli, kdy je hotový čelní design kola, dochází k jeho otočení o 180 stupňů a doplňkovému frézování. To se provádí zejména na dosedací ploše náboje kola, kde se frézují odlehčovací kapsy. Váha se tak šetří skutečně všude, kde je to možné. |
KROK 5 Gravírování Specifikace každého vyrobeného kovaného kola Vossen jako je jeho výrobní číslo, typ vozu, pro který bylo vyrobeno, rozměry nebo povolené zatížení jsou vygravírováno na vnitřní hranu kola. I takový detail napomáhá k jeho individualitě a výjimečnosti. |
KROK 6 Finální opracování Posledním krokem procesu samotné výroby je jemné dopracování kol na vnitřní i vnější straně. Jedná se o nejkritičtější fázi výroby, která dostává kovaná kola Vossen mezi světovou elitu. Kolo je v tomto kroce centrováno na 0,001" a veškerý přebytečný materiál je odstraněn |
KROK 7 Kontrola kvality Preciznost vyžaduje neustálou kontrolu a proto Vossen průběžně kontroluje každé jednotlivé kolo a to ve všech fázích jeho výroby. Pokud kolo v jakémkoliv smyslu nevyhovuje požadavkům na kvalitu Vossen, není možné jej pustit do další fáze výroby. |
KROK 8 Povrchová úprava Vlastní prášková lakovna Vossen je vybavená těmi nejmodernějšími nástroji, aby mohla proměnit surové kolo v umělecké dílo. Od keramického leštění po práškový lak představují kola Vossen vrchol v originalitě i kvalitě finálního provedení povrchové úpravy. |